Avslappnat och kallt

Hej allihopa, har det lite jobbigt hemma nu igen så ska dra mig till sängs nu efter detta inlägget. Trött och utsliten och längtar efter helg! Anyways, nu till det dagliga ridpasset :)
 
Gjorde honom iordning och gick in med en bra inställning, han var positiv han med.Skrittade fram med långa tyglar för att sedan korta upp och mjukgöra honom i normal form. Mycket ställande, små volter och serpentiner. När jag skulle börja trava så la jag ner honom allt efter hur avslappnad och lösgjord han var. Lite volter och rakt spår, mycket övergångar och halter då han lätt blev stum i munnen. Så när han tog tag i bettet, halt och ryggade några steg för att sedan fram direkt igen. Några skritt pauser för han ska ju inte ha hårdträningar ännu. 
Galoppen är svåraste gångarten för honom, han vågar inte slappna av och söka sig neråt då han tror det ska göra ont. Men red som jag gjort annars och han var så fruktansvärt fin så det fanns inte, helt sjukt vilken ponny han är. Ville inte sluta galoppera runt på honom, han var mjuk i båda varven, gick i den låga formen jag önskade och var bara helt underbart perfekt!
Avslutade sedan när det gick som bäst, imorgon blir det skritt ute och kanske någon trav på ängen för att han ska hålla humöret uppe. 
Foto: Ida Svensson, bilderna är tagna i somras dagen innan laxacupen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0